Linda Öhling
Ledare, Utbildare & Inspiratör
Linda Öhling är en positiv, inspirerande och värderingsstyrd ledare och konsult som hjälper organisationer att arbeta aktivt och smart med kundupplevelsen. Hennes mission är att göra kundens röst hörd och implementerad i företagskulturen, strategier och mål, och att skapa hållbara organisationer.
Hon har en gedigen erfarenhet inom strategiskt ledarskap och förändringsledning, och har byggt team, organisationer och roller som stödjer ett kundcentrerat arbetssätt. Hon driver sitt eget företag House of CX och är även en uppskattad föreläsare och utbildare, som bland annat undervisar på IHM Business School.
Ofta föreläser och utbildar hon tillsammans med Jens Wedin, även han CX-expert och medlem hos BYWRTRS. Tillsammans har de utvecklat en utbildning och en egen metodik kallad Upplevelseblomman för att arbeta kundcentrerat. De kompletterar varandra i sina olika bakgrunder och personligheter, och förenas i sitt engagemang för att skapa verksamheter med kunden i centrum. Och nu har denna succéduo ställt in siktet mot ett nytt mål - en gemensam bok.
Foto: Maria Östlin