Kundledarskapet i fokus
Att skapa en kundcentrerad organisation är en nödvändighet i dagens snabbrörliga och konkurrensutsatta ekonomi där kunden har makten. Men vad innebär det egentligen att vara kundcentrerad, och hur kan du transformera din organisation för att uppnå detta mål? Första steget är att bli en kundledare som låter det kundcenterade arbetet genomsyra allt ni gör, varje dag.
I denna interaktiva workshop indelad i två pass guidar Helén ert team till en gemensam förståelse för kundcentrerat arbete. Med konkreta exempel och kundberättelser lär ni er hur Customer Experience (CX) kan förbättra både samarbete och lönsamhet. Här omvandlas CX från teori till en levande strategi i er dagliga verksamhet.
Innehåll
★ Introduktion till kundcentrerat arbete
★ Kartläggning av er CX-mognad
★ Workshop om era kunders behov
★ Teoretisk genomgång av kundresekartläggning
★ Praktisk workshop där en av era kundresor kartläggs
★ Verktyg för att integrera kundcentrerat tänk i hela organisationen
★ Så bygger ni en kultur med kundupplevelsen i fokus
★ Summering och avslutande reflektioner
Upplägg och Omfattning
Kursen hålls på plats hos er under två halvdagar, och innehåller teori såväl som praktiska övningar baserade på er egen verksamhet och era unika utmaningar.
För vem?
Denna praktiska kurs är perfekt för ledningsgrupper och chefer inom marknadsföring, försäljning, service, och digital management/IT som vill fördjupa sin kunskap om kundcentrerat arbete. Verktygen och metoderna är branschoberoende och kan tillämpas både inom B2B och B2C, samt inom medlemsorganisationer, myndigheter och offentlig sektor.
_edited.jpg)
Kursledare
Helén Rigamontis passion är att göra kundens röst hörd i organisationer. På sitt inspirerande sätt hjälper hon er i ert arbete med kundledarskapet och kundupplevelsen. Helén föreläser regelbundet om Customer Experience (CX) och utbildar i CX Management på flera yrkeshögskolor. Hon har över 25 års erfarenhet som chef och ledare inom både privat och offentlig sektor i Sverige, likväl som internationellt. Heléns bok "Customer Experience Management på svenska - konsten att leverera rätt kundupplevelse" vann 2024 utmärkelsen Årets Marknadsföringsbok.
"Helén kombinerar skicklighet och empati på ett sätt som verkligen skapar positiv förändring och framgång"
Johan Alsén
VD, Mesh Interim
Utvalt för dig
Företag som väljer vår utbildning om Kundledarskapet i Fokus kombinerar den ofta med ämnena nedan. Vi älskar att sätta ihop företagsanpassade utbildningar och workshops, och skräddarsyr gärna ett upplägg som passar just er verksamhet. Välkommen till oss.