Var förberedd – när krisen knackar på
Krisen kan slå till när du minst anar det. I dagens intensiva medieklimat och ökade krav från kunder och partners kan små misstag snabbt hota ditt företags rykte. Men du kan lära dig att både hantera krisen OCH förutse se den.
Den här skräddarsydda utbildningen med Varg Gyllander ger er verktygen för att förvandla oväntade kriser till hanterbara situationer. Med erfarenhet från några av Sveriges mest komplexa kriser, och en underhållande utbildningsstil, får ni lära er att identifiera risker, undvika fallgropar och agera strategiskt – för att minimera skadorna och säkra er framtid.
Innehåll
★ Vad är en förtroendekris – skillnaden på risk och incident
★ Identifiera och förebygg risker
★ Vanliga misstag och hur du undviker dem
★ Utveckla och förfina din krisplan
★ Verktyg och metoder för effektiv krishantering
★ Hur du agerar när krisen är ett faktum
★ Människan i krisen – så går vi vidare
Efter kursen kommer du att kunna
✔︎ Förebygga och förhindra risker att utvecklas till kriser
✔︎ Hantera en förtroendekris så att skadorna minimeras
✔︎ Se och stötta människan i krisen, och veta hur du kan hjälpa organisationen att läka
Upplägg och Omfattning
Kursen hålls på plats hos er under en halvdag. I utbildningen varvas teori med interaktiva övningar, och vid kursens slut har ni en färdig krisplan och en konkret handlingsberedskap. Kontakta oss för mer information om olika alternativ och en skräddarsydd lösning för er.
För vem?
Utbildningen riktar sig främst till kommunikatörer, chefer, ledare och ledningsgrupper, men passar även mindre organisationer i sin helhet. Oavsett storlek på din organisation, ger denna workshop både djupgående insikter och praktiska verktyg som stärker er förmåga att hantera framtida kriser.
Kursledare
Varg Gyllander är en av Sveriges mest erfarna krishanterare och medierådgivare. Med en lång karriär inom Polisen där han hanterat några av de mest komplexa kriserna, delar han nu med sig av sina insikter och verktyg till organisationer och företag. Varg kombinerar teori med praktiska exempel och personliga erfarenheter, vilket ger en både lärorik och engagerande utbildningsupplevelse. Hans egen modell bygger på 7 framtagna metoder som även finns återgivna i Vargs handbok KRIS. En uppsättning av boken kan med fördel inkluderas i kursen.
"Mycket bra föreläsning."
Sofie Koark, AI Sweden / IMA member
Utvalt för dig
Företag som väljer vår utbildning om Krishantering kombinerar den ofta med ämnena nedan. Vi älskar att sätta ihop företagsanpassade utbildningar och workshops, och skräddarsyr gärna ett upplägg som passar just er verksamhet. Välkommen till oss.