Styr din målgrupp med beteendevetenskap
Tänk om ni kunde få era användare och kunder att göra precis det ni vill? Att agera på era uppmaningar och göra de val ni önskar?
Med rätt budskap, metoder och kunskap om den mänskliga psykologin så går det faktiskt att komma en bit på väg. Företagsjättar som Google, Uber och Amazon har länge använt beteendeprinciper för att utveckla nya tjänster och optimera sina existerande gränssnitt.
I Niklas Laninges kurs får ni lära er hur ni kan använda psykologi och beteendevetenskap för att skapa bättre produkter och tjänster, och kommunikation kring dessa. Och vilka de vanligaste felen och fallgroparna är när ett företag försöker påverka sina användares beteenden.
Innehåll
★ Så använder ni psykologi och beteendeinsikter i tjänste- och produktutveckling
★ Skapa en smartare kommunikation kring ert erbjudande
★ Så kan psykologi och beteendeinsikter bidra till innovativa affärsmodeller och rätt prissättning
★ Lär er förstå webbpsykologi och hur det kan användas för att tweaka och optimera ett gränssnitt
★ Så löser ni era problem med hjälp av de bästa beteendevetenskapliga metoderna
★ Skillnaden mellan nudging och beteendeinfomerade lösningar
★ Att arbeta med design utifrån beteenden
Efter kursen kommer du att kunna
✔︎ Förstå era kunders beteenden och anpassa er kommunikation så att budskapen når fram
✔︎ Utveckla nya tjänster, produkter och affärsmodeller baserat på er målgrupps beteenden
✔︎ Ha tillgång till en verktygslåda för beteendedesign
✔︎ Utveckla teknik som tillsammans med psykologi skapar en positiv förändring
Upplägg och Omfattning
Kursen genomförs på plats hos er under en halvdag och anpassas efter era specifika behov och utmaningar. Kursen varvar teori med praktiska övningar.
För vem?
Denna kurs är perfekt för dig som arbetar med produktutveckling, design, strategisk affärsutveckling, marknadsföring och kommunikation. Kursen ger ert team en gemensam grund att stå på, en djupare förståelse för era målgrupper, och konkreta verktyg för att nå fram till dem på ett effektivt sätt.
Kursledare
Niklas Laninge är psykologen, författaren och entreprenören vars utbildningar i beteendedesign, beteendeinsikter och webbpsykologi har lett till ett stort antal organisationers framgång. Han är medgrundare och VD för Nordic Behaviour Group och ger varje vecka ut ett nyhetsbrev hur vi kan tillämpa psykologi och beteendevetenskap inom tjänstedesign, produktutveckling och kommunikation. Tillsammans med Arvid Janson har Niklas skrivit böckerna: "Beteendedesign", "Beslutsfällan" och ”Digitala beteenden” - en verktygslåda för kundfokuserad design”.
"Här kan man lära sig enormt mycket!"
Jessica Molén
Utvalt för dig
Företag som väljer vår utbildning om Beteendepsykologi - styr dina kunders beslut kombinerar den ofta med ämnena nedan. Vi älskar att sätta ihop företagsanpassade utbildningar och workshops, och skräddarsyr gärna ett upplägg som passar just er verksamhet. Välkommen till oss.